İhracı Yasak ve Ön İzne Bağlı Mallara İlişkin Tebliğ (İhracat 96/31)’in ekinde yer alan (EK: 2) İhracı Ön İzne Bağlı Mallar Listesinin 25 ve 26 ncı sıraları yürürlükten kaldırılmıştır.

İhracı Yasak ve Ön İzne Bağlı Mallara İlişkin Tebliğ (İhracat 96/31)’in ekinde yer alan (EK: 2) İhracı Ön İzne Bağlı Mallar Listesinin 25 ve 26 ncı sıraları yürürlükten kaldırılmıştır. ( Kuru Soğan ve Taze ve Soğutulmuş Patates )

 

Tebliğin eski hali aşağıdaki gibidir.

 

 

 

 

19 Temmuz 2020 PAZAR

Resmî Gazete

Sayı : 31190

TEBLİĞ

Ticaret Bakanlığından:

İHRACI YASAK VE ÖN İZNE BAĞLI MALLARA İLİŞKİN TEBLİĞ

(İHRACAT 96/31)’DE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ

(İHRACAT 2020/12)

MADDE 1 – 19/9/1996 tarihli ve 22762 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İhracı Yasak ve Ön İzne Bağlı Mallara İlişkin Tebliğ (İhracat 96/31)’in ekinde yer alan (EK: 2) İhracı Ön İzne Bağlı Mallar Listesinin 25 ve 26 ncı sıraları yürürlükten kaldırılmıştır.

MADDE 2 – Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 3 – Bu Tebliğ hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.

 

Tebliğin Yayımlandığı Resmî Gazete’nin

Tarihi

Sayısı

19/9/1996

22762

Tebliğde Değişiklik Yapan Tebliğlerin Yayımlandığı Resmî Gazete’nin

Tarihi

Sayısı

1-

8/10/1997

23134

2-

5/2/1998

23249

3-

19/7/1998

23407

4-

9/2/2000

23959

5-

26/6/2000

24091

6-

21/4/2002

24733

7-

7/8/2002

24839

8-

8/11/2002

24930

9-

14/3/2004

25402

10-

21/5/2004

25468

11-

18/1/2005

25704

12-

17/3/2005

25758

13-

6/6/2006

26190

14-

17/8/2007

26616

15-

27/6/2008

26919

16-

1/4/2009

27187

17-

18/9/2009

27353

18-

19/9/2009

27354

19-

10/11/2010

27755

20-

17/5/2011

27937

21-

5/8/2011

28016

22-

7/1/2020

31001

23-

4/3/2020

31058

24-

26/3/2020

31080

25-

2/5/2020

31115

26-

4/6/2020

31145

 

 

 

DP Mevzuat Bilgilendirme Servisi

ithalatta kota ve tarife kontenjanı(8507.60, 85.07.80, 8529.90, 9405.40)

30/12/2019 tarihli ve 1953 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile yürürlüğe konulan Bazı Sanayi Ürünlerinin(Ek-1) İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanması Hakkında Karar uyarınca açılan tarife kontenjanlarının ilgili mevzuat çerçevesinde ilk dağıtımı sonucunda artakalan kontenjanların dağıtım yöntemi ile başvuru ve kullanım usul ve esaslarını düzenlemektir.

 

Tebliğ aşağıdaki gibidir.

 

 

 

14 Temmuz 2020 SALI

Resmî Gazete

Sayı : 31185

TEBLİĞ

Ticaret Bakanlığından:

İTHALATTA KOTA VE TARİFE KONTENJANI

İDARESİNE İLİŞKİN TEBLİĞ

(TEBLİĞ NO: 2020/8)

 

Amaç ve kapsam

MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin amacı, 30/12/2019 tarihli ve 1953 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile yürürlüğe konulan Bazı Sanayi Ürünlerinin İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanması Hakkında Karar uyarınca açılan tarife kontenjanlarının ilgili mevzuat çerçevesinde ilk dağıtımı sonucunda artakalan kontenjanların dağıtım yöntemi ile başvuru ve kullanım usul ve esaslarını düzenlemektir.

Dayanak

MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ, 30/12/2019 tarihli ve 1953 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile yürürlüğe konulan Bazı Sanayi Ürünlerinin İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanması Hakkında Karar ile 14/4/2010 tarihli ve 2010/339 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan İthalatta Kota ve Tarife Kontenjanı İdaresi Hakkında Karara dayanılarak hazırlanmıştır.

Tarife kontenjanı dağıtımı başvuru usul ve esasları

MADDE 3 – (1) Bazı Sanayi Ürünlerinin İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanması Hakkında Karar uyarınca, bu Tebliğin Ek-1’indeki tabloda GTİP ve tanımları yer alan eşyanın ithalatında karşılarında gösterilen miktarlarda artakalan tarife kontenjanlarının dağıtımı, söz konusu eşyayı üretiminde hammadde veya ara mal olarak kullanan sanayiciler ile tarife kontenjanı konusu maddeye ilişkin başvurunun yapıldığı yıl hariç son üç takvim yılında ithalat performansı olan geleneksel ithalatçılara talep toplama yöntemi ile yapılır.

(2) Tarife kontenjanına başvuru, bu Tebliğin yayımı tarihinden itibaren on iş günü içerisinde, Ticaret Bakanlığı (Bakanlık) internet sitesinde (www.ticaret.gov.tr) yer alan “E-İşlemler/İthalat İşlemleri” bölümünün “E-İmza Uygulamalarına Giriş” başlığı altındaki “İthalat İşlemleri” sayfasından elektronik imza ile yapılır.

(3) Bu Tebliğ kapsamında elektronik imza sahibi kişilerin firmalar adına başvuru yapmak üzere yetkilendirilmesi, 27/12/2017 tarihli ve 30283 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalat İşlemlerinde Elektronik Başvuru Sistemi Tebliği (İthalat:2017/3) çerçevesinde yapılır.

(4) Bu Tebliğ kapsamında yapılan başvurularda, ikinci fıkrada belirtilen “İthalat İşlemleri” sayfasında bulunan “Başvuru İşlemleri” ana başlığı altındaki “Başvuru Girişi” ekranında Belge Türü olarak “TPS-0967 İthal Lisansı MAK-ELEKT-ELEKTR”, Tebliğ/Karar olarak bu Tebliğ seçilir. Başvuru Formunun elektronik olarak doldurulup Ek-3’te yer alan başvuruya eklenmesi gereken belgelerin tam ve eksiksiz bir şekilde sisteme yüklenmesinden sonra yetkili kullanıcı tarafından elektronik imza atılması suretiyle başvuru tamamlanır.

(5) Eksik başvuru yapılması halinde, Bakanlıkça eksikliklerin tamamlanması için beş gün ek süre verilir.

(6) Birden fazla eşya için başvuruda bulunacak firmaların her bir eşya için ayrı bir başvuru yapması gerekmektedir.

Dağıtım

MADDE 4 – (1) Tarife kontenjanlarının dağıtımında söz konusu eşyayı üretiminde hammadde veya ara mal olarak kullanan sanayicilerin talepleri öncelikle dikkate alınır.

(2) Talep edilen toplam tarife kontenjanı miktarının, açılmış olan tarife kontenjanı miktarı ile eşit veya bu miktardan daha az olması durumunda taleplerin tam olarak karşılanması esastır. Daha önce başvuru sahibi firmaya kontenjan tahsis edilmiş olması durumunda, bu kontenjanı kullanma performansı dağıtım yapılırken göz önünde bulundurulur.

(3) Talep edilen toplam tarife kontenjanı miktarının açılan tarife kontenjanı miktarından daha fazla olması durumunda ise dağıtım; geçerli başvuru sayısı, toplam talep miktarı, üretim faaliyeti, fiili sarfiyat, üretim miktarı, üretim kapasitesi, tüketim kapasitesi, toplam ithalat miktarı ve daha önce tahsis edilmiş bulunan tarife kontenjanını kullanma performansları kriterlerinden bir veya birkaçı dikkate alınmak suretiyle gerçekleştirilir.

İthal lisansının düzenlenmesi, bildirimi ve kullanımı

MADDE 5 – (1) Tarife kontenjanı kapsamında yapılacak ithalatta Bakanlıkça (İthalat Genel Müdürlüğü) düzenlenen ithal lisansı gümrük beyannamesinin tescilinde ilgili gümrük idaresince aranır.

(2) Bu Tebliğde belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde tarife kontenjanı tahsisatı yapılan başvuru sahibi adına ithal lisansı Bakanlıkça (İthalat Genel Müdürlüğü) elektronik olarak düzenlenir ve başvuru formunda yer alan e-posta adresine bildirilir. Bildirimde Bakanlıkça (İthalat Genel Müdürlüğü) elektronik ortamda (Tek Pencere Sistemi) verilen 23 haneli belge numarası ile belge tarihi yer alır. Başvuru sahibine ayrıca yazılı bildirim yapılmaz.

(3) Bildirimde yer alan belge numarası ve belge tarihi yükümlü tarafından beyannamenin 44 nolu kutusunda “Belge Referans No” ve “Belge Tarihi” alanlarında beyan edilir.

(4) Başvuru sahibinin gümrük idaresinde kaydının olmaması nedeniyle, ithal lisansının Tek Pencere Sisteminde kaydının onaylanamaması durumunda, başvuru formunda yer alan e-posta adresine Bakanlıkça (İthalat Genel Müdürlüğü) bildirimde bulunulur. Yapılan bildirim üzerine ithalatçı tarafından beş iş günü içinde gümrük sistemine kayıt yaptırılarak Bakanlığa (İthalat Genel Müdürlüğü) bilgi verilir. Aksi takdirde, yapılmış olan başvuru geçersiz sayılır.

(5) Tarife kontenjanı konusu eşya ancak ithal lisansının geçerlilik süresi içerisinde serbest dolaşıma girebilir.

İthal lisanslarının süresi

MADDE 6 – (1) Düzenlenecek ithal lisansları 15/2/2021 tarihine kadar (bu tarih dâhil) geçerlidir.

İthal lisansı devri

MADDE 7 – (1) İthal lisansı kapsamındaki ithalatın, ithal lisansı sahibi firma tarafından yapılması zorunludur. İthal lisansı üçüncü kişilere devredilemez.

İthal lisansının revizesi

MADDE 8 – (1) İthal lisansının üzerinde kayıtlı hususlara ilişkin olarak ihtiyaç olması halinde, Bakanlık (İthalat Genel Müdürlüğü) resen değişiklik yapabilir. Adına ithal lisansı düzenlenen firma tarafından, değişiklik talebine ilişkin ilgili bilgi ve belgeler ile birlikte başvurulması halinde, ithal lisansına ilişkin revize talepleri Bakanlıkça (İthalat Genel Müdürlüğü) sonuçlandırılır. Söz konusu başvurunun, adına ithal lisansı düzenlenmiş olan firmayı temsil ve ilzama yetkili temsilci veya temsilciler tarafından yapılması gerekmektedir.

(2) İthal lisansının miktarının artırılmasına yönelik talepler değerlendirmeye alınmaz.

Uygulamaya ilişkin önlemler

MADDE 9 – (1) Bu Tebliğ kapsamında yapılan beyanın doğruluğuyla ve ithal mallarla ilgili incelemeleri yapmaya veya yaptırmaya Bakanlık yetkilidir. Başvuruda sunulan bilgi ve belgelerde tutarsızlık olduğu durumlarda söz konusu tutarsızlık başvuru sahibi tarafından giderilinceye kadar talep karşılanmaz. Bakanlık, gerekli görmesi halinde, elektronik ortamda sunulan bilgi ve belgelerin asılları ile ilave bilgi ve belge isteyebilir.

Yetki

MADDE 10 – (1) Bu Tebliğde yer alan hususlarda uygulamaya yönelik önlem almaya, düzenleme yapmaya, gerekli durumlarda inceleme yapma veya yaptırmaya Bakanlık (İthalat Genel Müdürlüğü) yetkilidir.

Hüküm bulunmayan haller

MADDE 11 – (1) Bu Tebliğde yer almayan hususlarda, 20/12/1995 tarihli ve 95/7606 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan İthalat Rejimi Kararı ve diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

Yürürlükten kaldırılan tebliğ

MADDE 12 – (1) 20/3/2020 tarihli ve 31074 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Kota ve Tarife Kontenjanı İdaresine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2020/3) yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürürlük

MADDE 13 – (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 14 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.

 

 

 

DDP Mevzuat Bilgilendirme Servisi

Demir Çelik Ürünleri İlave Vergi uygulama süresi uzatıldı “30.09.2020”

17/4/2020 Tarihli ve 2423 Sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile Yürürlüğe Konulan “İthalat Rejimi Kararına Ek Karar”da Değişiklik Yapılmasına İlişkin Karar (Karar Sayısı: 2456)

 

CK 2423 ile yükseltilen Gümrük Vergi uygulama süresi 30.09.2020 (değişiklik öncesi süre 15.07.2020 idi) ye kadar uzatılmıştır

 

 

DDP Mevzuat Bilgilendirme Servisi

Bazı Sanayi Ürünlerinin İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanması Hakkında Karar (Karar Sayısı: 2710)-8414.30.81.90.00

Sayın ilgili

 

Ekli karar ile aşağıdaki tabloda yer alan eşya için karşısında belirtilen oranda 15.02.2021 tarihine kadar Tarife kontenjanı uygulaması başlatılmıştır.

Başvuru usul ve esasları yayınlanan aşağıda yer alan tebliğ ile belirlenmektedir.

 

2710 nolu Cumhurbaşkanlığı kararını görüntülemek için tıklayınız.

 

 

 

1 Temmuz 2020 ÇARŞAMBA

Resmî Gazete

Sayı : 31172

TEBLİĞ

Ticaret Bakanlığından:

İTHALATTA KOTA VE TARİFE KONTENJANI İDARESİNE İLİŞKİN TEBLİĞ

(TEBLİĞ NO: 2020/7)

Amaç ve kapsam

MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin amacı, 30/6/2020  tarihli ve 2710 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile yürürlüğe konulan Bazı Sanayi Ürünlerinin İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanması Hakkında Karar uyarınca, bu Tebliğin Ek-1’indeki tabloda Gümrük Tarife Pozisyonu (GTP) ve tanımları yer alan eşyanın ithalatında açılan tarife kontenjanlarının dağıtımı, yönetimi ile başvuru ve kullanım usul ve esaslarını düzenlemektir.

Dayanak

MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ, 30/6/2020   tarihli ve 2710 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile yürürlüğe konulan Bazı Sanayi Ürünlerinin İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanması Hakkında Karar ile 14/4/2010 tarihli ve 2010/339 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan İthalatta Kota ve Tarife Kontenjanı İdaresi Hakkında Karara dayanılarak hazırlanmıştır.

Tarife kontenjanı dağıtımı başvuru usul ve esasları

MADDE 3 – (1) Bazı Sanayi Ürünlerinin İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanması Hakkında Karar uyarınca, bu Tebliğin Ek-1’indeki tabloda GTP ve tanımları yer alan eşyanın ithalatında karşılarında gösterilen miktarlarda açılan tarife kontenjanlarının dağıtımı, sadece söz konusu eşyayı üretiminde hammadde veya ara mal olarak kullanan sanayicilere, talep toplama yöntemi ile yapılır.

(2) Tarife kontenjanından faydalanabilmek için başvurular, sanayiciler tarafından bu Tebliğin yayımı tarihinden itibaren on iş günü içerisinde, Ticaret Bakanlığı (Bakanlık) internet sitesinde (www.ticaret.gov.tr) yer alan “E-İşlemler/İthalat İşlemleri” bölümündeki “E-İmza Uygulamalarına Giriş” altındaki “İthalat İşlemleri” kısmından elektronik imza ile yapılır.

(3) Bu Tebliğ kapsamında elektronik imza sahibi kişilerin firmalar adına başvuru yapmak üzere yetkilendirilmesi, 27/12/2017 tarihli ve 30283 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalat İşlemlerinde Elektronik Başvuru Sistemi Tebliği (İthalat:2017/3) çerçevesinde yapılır.

 (4) Bu Tebliğ kapsamında yapılan başvurularda, ikinci fıkrada belirtilen “İthalat İşlemleri” sayfasında bulunan “Başvuru İşlemleri” ana başlığı altındaki “Başvuru Girişi” ekranında Belge Türü olarak “TPS-0967 İthal Lisansı MAK-ELEKT-ELEKTR”, Tebliğ/Karar olarak bu Tebliğ seçilir. Başvuru Formunun elektronik olarak doldurulup Ek-3’te yer alan başvuruya eklenmesi gereken belgelerin tam ve eksiksiz bir şekilde sisteme yüklenmesinden sonra yetkili kullanıcı tarafından elektronik imza atılması suretiyle başvuru tamamlanır.

(5) Eksik başvuru yapılması halinde, Bakanlıkça eksikliklerin tamamlanması için beş gün ek süre verilir.

(6) Birden fazla eşya için başvuruda bulunacak firmaların her bir eşya için ayrı bir başvuru yapması gerekmektedir.

Dağıtım

MADDE 4 – (1) Talep edilen toplam tarife kontenjanı miktarının, açılmış olan tarife kontenjanı miktarı ile eşit veya bu miktardan daha az olması durumunda talepler tam olarak karşılanır.

(2) Talep edilen toplam tarife kontenjanı miktarının açılan tarife kontenjanı miktarından daha fazla olması durumunda ise dağıtım; geçerli başvuru sayısı, toplam talep miktarı, fiili sarfiyat, üretim miktarı, üretim kapasitesi, tüketim kapasitesi, toplam ithalat miktarı ve önceki yıllarda kendilerine tahsis edilmiş bulunan tarife kontenjanını kullanma performansları kriterlerinden bir veya birkaçı dikkate alınmak suretiyle gerçekleştirilir.

İthal lisansının düzenlenmesi, bildirimi ve kullanımı

MADDE 5 – (1) Tarife kontenjanı kapsamında yapılacak ithalatta Bakanlıkça (İthalat Genel Müdürlüğü) düzenlenen ithal lisansı gümrük beyannamesinin tescilinde ilgili gümrük idaresince aranır.

(2) Bu Tebliğde belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde tarife kontenjanı tahsisatı yapılan başvuru sahibi adına ithal lisansı Bakanlıkça (İthalat Genel Müdürlüğü) elektronik olarak düzenlenir ve başvuru formunda yer alan e-posta adresine bildirilir. Bildirimde Bakanlıkça (İthalat Genel Müdürlüğü) elektronik ortamda (Tek Pencere Sistemi) verilen 23 haneli belge numarası ile belge tarihi yer alır. Başvuru sahibine ayrıca yazılı bildirim yapılmaz.

(3) Bildirimde yer alan belge numarası ve belge tarihi yükümlü tarafından beyannamenin 44 nolu kutusunda “Belge Referans No” ve “Belge Tarihi” alanlarında beyan edilir. 

(4) Başvuru sahibinin gümrük idaresinde kaydının olmaması nedeniyle, ithal lisansının Tek Pencere Sisteminde kaydının onaylanamaması durumunda, başvuru formunda yer alan e-posta adresine Bakanlıkça (İthalat Genel Müdürlüğü) bildirimde bulunulur. Yapılan bildirim üzerine ithalatçı tarafından 5 (beş) iş günü içinde gümrük sistemine kayıt yaptırılarak Bakanlığa (İthalat Genel Müdürlüğü) bilgi verilir. Aksi takdirde, yapılmış olan başvuru geçersiz sayılır.

(5) Tarife kontenjanı konusu eşya ancak ithal lisansının geçerlilik süresi içerisinde serbest dolaşıma girebilir.

İthal lisanslarının süresi

MADDE 6 – (1) Düzenlenecek ithal lisansları 15/2/2021 tarihine kadar (bu tarih dâhil) geçerlidir.

İthal lisansı devri

MADDE 7 – (1) İthal lisansı kapsamındaki ithalatın, ithal lisansı sahibi firma tarafından yapılması zorunludur. İthal lisansı üçüncü kişilere devredilemez.

İthal lisansının revizesi

MADDE 8 – (1) İthal lisansının üzerinde kayıtlı hususlara ilişkin olarak ihtiyaç olması halinde, Bakanlık (İthalat Genel Müdürlüğü) resen değişiklik yapabilir. Adına ithal lisansı düzenlenen firma tarafından, değişiklik talebine ilişkin ilgili bilgi ve belgeler ile birlikte başvurulması halinde, ithal lisansına ilişkin revize talepleri Bakanlıkça (İthalat Genel Müdürlüğü) sonuçlandırılır. Söz konusu başvurunun, adına ithal lisansı düzenlenmiş olan firmayı temsil ve ilzama yetkili temsilci veya temsilciler tarafından yapılması gerekmektedir.

(2) İthal lisansının miktarının artırılmasına yönelik talepler değerlendirmeye alınmaz.

Uygulamaya ilişkin önlemler

MADDE 9 – (1) Bu Tebliğ kapsamında yapılan beyanın doğruluğuyla ve ithal mallarla ilgili incelemeleri yapmaya veya yaptırmaya Bakanlık yetkilidir. Başvuruda sunulan bilgi ve belgelerde tutarsızlık olduğu durumlarda söz konusu tutarsızlık başvuru sahibi tarafından giderilinceye kadar talep karşılanmaz. Bakanlık, gerekli görmesi halinde, elektronik ortamda sunulan bilgi ve belgelerin asılları ile ilave bilgi ve belge isteyebilir.

Yetki

MADDE 10 – (1) Bu Tebliğde yer alan hususlarda uygulamaya yönelik önlem almaya, düzenleme yapmaya, gerekli durumlarda inceleme yapma veya yaptırmaya Bakanlık (İthalat Genel Müdürlüğü) yetkilidir.

Hüküm bulunmayan haller

MADDE 11 – (1) Bu Tebliğde yer almayan hususlarda, 20/12/1995 tarihli ve 95/7606 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan İthalat Rejimi Kararı ve diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

Yürürlük

MADDE 12 – (1) Bu Tebliğ 1/7/2020 tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 13 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.

 

Ekleri için tıklayınız

 

DDP Mevzuat Bilgilendirme Servisi

2429 sayılı Cumhurbaşkanı Kararında 2705 sayılı karar ile değişiklik yapılmıştır(5603 fasıl detaylandırılmış ve oransal değişiklikler yapılmıştır.)

‘İthalat Rejimi Kararına Ek Karar”lar kapsamındaki tekstil, konfeksiyon, deri, ayakkabı ve benzeri ürünlerde uygulanan ilave gümrük vergileri hakkındaki 20/4/2020 tarihli ve 2429 sayılı Cumhurbaşkanı Kararının eki tabloda yer alan ve 56.03 gümrük tarife pozisyonu ile başlayan eşyalara ilişkin satırlar aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

 

****2424 sayılı İth. Rej. Kararında 5603 gtiplerde dipnot; Melt blown dokunmamış mensucatta da İGV kaldırıldı)****

 

Bilgilerinize

 

Bazı “İthalat Rejimi Kararına Ek Karar”lar Kapsamındaki Tekstil, Konfeksiyon, Deri, Ayakkabı ve Benzeri Ürünlerde Uygulanan İlave Gümrük Vergileri Hakkındaki 20/4/2020 Tarihli ve 2429 Sayılı Cumhurbaşkanı Kararında Değişiklik Yapılmasına İlişkin Karar (Karar Sayısı: 2705) (30.06.2020 t. 31171 s. R.G.)


CUMHURBAŞKANI KARARI

Karar Sayısı: 2705

Bazı ‘’İthalat Rejimi Kararına Ek Kararlar kapsamındaki tekstil, konfeksiyon, deri, ayakkabı ve benzeri ürünlerde uygulanan ilave gümrük vergileri hakkındaki 20/4/2020 tarihli ve 2429 sayılı Cumhurbaşkanı Kararında değişiklik yapılmasına ilişkin ekli Kararın yürürlüğe konulmasına; 1567 sayılı Kanunun 1 inci, 474 sayılı Kanunun 2 nci, 3283 sayılı Kanunun 2 nci, 4458 sayılı Kanunun 16 nci, 22 nci ve 55 inci maddeleri ile 2976 sayılı Kanun hükümleri gereğince karar verilmiştir.

29 Haziran 2020

 

29/6/2020 TARİHLİ VE 2705 SAYILI CUMHURBAŞKANI KARARININ EKİ
KARAR

MADDE 1- Bazı ‘İthalat Rejimi Kararına Ek Karar”lar kapsamındaki tekstil, konfeksiyon, deri, ayakkabı ve benzeri ürünlerde uygulanan ilave gümrük vergileri hakkındaki 20/4/2020 tarihli ve 2429 sayılı Cumhurbaşkanı Kararının eki tabloda yer alan ve 56.03 gümrük tarife pozisyonu ile başlayan eşyalara ilişkin satırlar aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
 

"

G.T.İ.P

Dipnot

 İLAVE GÜMRÜK VERGİSİ ORANI (%)

1

2

3

4

8

5

6

7

5603.11.10.00.00

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.11.90.00.11

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.11.90.00.12

 

0

0

0

0

0

0

0

5603.11.90.00.13

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.11.90.00.19

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.12.10.00.00

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.12.90.00.11

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.12.90.00.12

 

0

0

0

0

0

0

0

5603.12.90.00.13

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.12.90.00.19

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.13.10.00.00

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.13.90.00.11

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.13.90.00.12

 

0

0

0

0

0

0

0

5603.13.90.00.13

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.13.90.00.19

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.14.10.00.00

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.14.90.00.11

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.14.90.00.12

 

0

0

0

0

0

0

0

5603.14.90.00.13

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.14.90.00.19

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.91.10.00.00

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.91.90.00.11

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.91.90.00.12

 

0

0

0

0

0

0

0

5603.91.90.00.13

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.91.90.00.19

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.92.10.00.00

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.92.90.00.11

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.92.90.00.12

 

0

0

0

0

0

0

0

5603.92.90.00.13

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.92.90.00.19

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.93.10.00.00

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.93.90.00.11

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.93.90.00.12

 

0

0

0

0

0

0

0

5603.93.90.00.13

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.93.90.00.19

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.94.10.00.00

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.94.90.00.11

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.94.90.00.12

 

0

0

0

0

0

0

0

5603.94.90.00.13

 

0

0

0

20

20

20

20

5603.94.90.00.19

 

0

0

0

20

20

20

20

"

MADDE 2- Bu Karar yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 3- Bu Karar hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.

Cumhurbaşkanı Kararının Yayımlandığı Resmi Gazetenin

Tarihi

Sayısı

21/4/2020

31106

 

 

DDP Mevzuat Bilgilendirme Servisi

Yatırımlara Proje Bazlı Devlet Yardımı Verilmesine İlişkin Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar Karar

Yatırımlara Proje Bazlı Devlet Yardımı Verilmesine İlişkin Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar yayınlanmış olup ilgili karar aşağıdaki gibidir

 

Bilgilerinize,


YATIRIMLARA PROJE BAZLI DEVLET YARDIMI VERİLMESİNE İLİŞKİN KARARDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KARAR

28.06.2020 tarih ve 31169 sayılı R.G.

Karar Sayısı: 2681

Ekli "Yatırımlara Proje Bazlı Devlet Yardımı Verilmesine İlişkin Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar"ın yürürlüğe konulmasına; 193 sayılı Kanunun geçici 80 inci, 474 sayılı Kanunun 2 nci, 3065 sayılı Kanunun 13 üncü ve geçici 30 uncu, 4706 sayılı Kanunun ek 3 üncü, 5510 sayılı Kanunun ek 2 nci ve 5520 sayılı Kanunun 32/A maddeleri ile 6745 sayılı Kanunun 80 inci maddesi gereğince karar verilmiştir.

MADDE 1-17/10/2016 tarihli ve 2016/9495 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Yatırımlara Proje Bazlı Devlet Yardımı Verilmesine İlişkin Kararın 2 nci maddesinin birinci fıkrasının (e) ve (h) bentleri yürürlükten kaldırılmış ve aynı fıkraya aşağıdaki bentler eklenmiştir.

"(k) Elektronik Teşvik Uygulama ve Yabancı Sermaye Bilgi Sistemi (E-TUYS): E-Devlet Kapısı uygulamasında yer alan Teşvik Uygulama ve Yabancı Sermaye Genel Müdürlüğü tarafından yönetilen web tabanlı uygulamayı,

(1) Kullanıcı: Yatırım teşvik bölgesine ilişkin iş ve işlemler için bu Kararın uygulanmasına ilişkin Tebliğ kapsamında yatırımcıdan istenecek bilgileri, E-TUYS aracılığıyla yatırımcı adına Genel Müdürlüğe bildirmek üzere yetkilendirilmiş kişileri,"

MADDE 2– Aynı Kararın 4 üncü maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"(2) Birinci fıkrada belirtilen davet veya duyuruya istinaden kullanıcı tarafından E-TUYS uygulamasında yer alan tanımlı alanların doldurulması ve bağımsız danışmanlık, kuruluşları veya Türkiye`de yerleşik kalkınma ve/veya yatının bankalarınca hazırlanan Ek-1’in E-TUYS üzerinden elektronik ortamda yüklenmesi gerekir. Bu fıkra hükümleri, Teknoloji Odaklı Sanayi Hamlesi Programı kapsamında proje bazlı desteklerden yararlanmak üzere yapılacak müracaatlar için uygulanmaz."

MADDE 3- Aynı Kararın 10 uncu maddesinin ikinci fıkrasında yer alan "yatırım ve işletme döneminde" ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.

MADDE 4- Aynı Kararın 11 inci maddesine aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.

"(3) Gerçekleşen sabit yatırım tutarının, Destek Kararında öngörülen toplam sabit yatırını tutarının altında gerçekleşmesi durumunda; faiz veya kâr payı desteği, enerji desteği, nitelikli personel desteği ve hibe desteği için belirtilmiş olan azami tutarlar, gerçekleşen yatırım tutarının öngörülen sabit yatırım tutarına oranı nispetinde düştürülür ve varsa fazladan yararlandırılan destekler birinci fıkra hükümleri çerçevesinde geri alınır.

(4) Yatırımlarda Devlet Yardımları Hakkında Kararda belirlenen mücbir sebep ve fevkalade hal durumu nedeniyle yatırıma başlayamayanlar hariç olmak üzere, Destek Kararının yürürlük tarihinden itibaren üç yıl içerisinde asgari 200 milyon TL veya Destek Kararında belirtilen yatırım tutarının yüzde onu kadar yatırım harcaması gerçekleştirildiğinin, bu Kararın onuncu maddesinin ikinci fıkrası kapsamında tevsik edilememesi halinde ilgili yatırımlara ilişkin Destek Kararı yürürlükten kaldırılır. Belirtilen sürede başlanamayan yatırımlar için Cumhurbaşkanınca bir yıl ek sure verilebilir. Bu fıkrada belirtilen üç yıllık süre, daha önce yürürlüğe konulmuş Destek Kararları için bu fıkranın yürürlüğe girdiği tarihte baslar."

MADDE 5- Aynı Kararın 12 nci maddesinin üçüncü fıkrasının başına aşağıdaki cümleler ve aynı maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.

"Enerji desteği uygulamasına, firma tarafından talep edilmesi halinde yatırımın kısmen işletmeye geçişinin Bakanlıkça görevlendirilen en az iki eksper tarafından yerinde tespit edildiğine ilişkin ekspertiz raporunun onaylanması ile yatırım harcamalarına ilişkin yeminli mali müşavir raporunun Bakanlığa gönderilmesini veya yatırım tamamlama vizesi yapılarak tamamen işletmeye geçilmesini müteakip başlanabilir. Kısmen işletmeye geçildiğinin yerinde tespit edilmesi halinde gerçekleşen makine ve teçhizat tutarının yatırım teşvik belgesinde öngörülen makine ve teçhizat tutarına oram nispetinde enerji desteği kullandırılabilir. Kısmen işletmeye geçişe ilişkin tespit işlemi azami yılda bir defa yapılabilir ve yatırım tamamlama vizesinden önce yararlanılabilecek toplam enerji desteği tutarı Destek Kararında belirlenen azami enerji desteği tutarının yüzde ellisini geçemez."

"(15) Sigorta primi işveren hissesi desteği uygulamasına, yatırımcı tarafından talep edilmesi ve Bakanlıkça uygun bulunması halinde yatırım tamamlama vizesinden önce de başlanabilir.

(16) Yatırım tamamlama vizesini müteakip üç yıl boyunca her yıl net satışların asgari %2`si kadar araştırma ve geliştirme harcaması yapıldığının yeminli mali müşavir raporu ile tevsik edilmesi halinde vergi indirimi desteği, 20/8/2016 tarihli ve 6745 sayılı Yatırımların Proje Bazında Desteklenmesi ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun 80 inci maddesinde belirlenen azami oranları aşmamak kaydıyla, Destek Kararında belirlenen yatırıma katkı oranına beş puan ilave edilmek suretiyle uygulanır."

MADDE 6- Aynı Kararın Ek-1 sayılı ve “PROJE BAŞVURU FORMATI” başlıklı ekinde yer alan "Bölüm 1" ve "Bölüm 2" aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve Ek-1`e aşağıdaki "Bölüm 5" ile "Not" eklenmiştir.

"Bölüm 1- Firma ve Proje Künyesi

Açıklama: Bu bölümde firmaya ve yatırıma ilişkin temel bilgilerin verilmesi istenilmektedir.

 

PROJE KÜNYESİ

Firma Bilgileri

Firma Adı:

 

Haberleşme Adresi

 

Telefonu, Faksı, E-Mail Adresi, Web Adresi:

 

Ticaret Sicil Memurluğu ve Numarası

 

Vergi Dairesi ve Vergi Numarası:

 

SGK İşyeri Sicil Numarası:

 

Projeden Sorumla Şahısların İletişim Bilgileri:

 

Sermayesi, Sermaye Yapısı, Ortaklık Bilgileri:

 

Yönetim Kumlu Başkan ve Üyeleri

 

 

Yerli ve Yabancı Ortaklara ilişkin Bilgiler:

 

Mevcut ve Önceki Yatırımları ite Faaliyetlerine İlişkin Bilgi:

 

Finansal Durumu: (Son 3 Yıl)

 

 

Net Satışlar:

 

Net Kar:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grup Şirketleri Bilgileri

Firma Unvanı

Aktif Büyüklüğü

Özkaynaklar

Net Satışlar

İstihdam

Faaliyet Konusu

Ortaklık Yapısı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grup şirketleri; yatırımcısın ve yatırımcının ortaklık paylarına doğrudan veya dolaylı biçimde sahip olan yerli ya da yabancı gerçek ve tüzel kişilerin,

(1)    Pay oranına bakılmaksızın doğrudan ve dolaylı olarak pay sahipliğinin bulunduğu yerli ya da yabancı şirketleri ve

(2)    (2) Pay sahipliği olmasa dahi yönetiminde etkin olunan yerli ya da yabancı şirketleri kapsamaktadır.

Yatırım Bilgileri

Yeri (11, ilçe ve Adres Bilgileri Girilecek):

 

Cinsi:

 

Sektörü ve Konusu:

 

Başlama ve Bitirme Tarihi:

 

İstihdam (Mevcut ve Öngörülen İstihdam ile Varsa Yatırımda İstihdam Edilecek Nitelikli Personel Sayısı):

 

Kapasite (Varsa Mevcut Kapasite de Belirtilecek):

 

Sabit Yatırım Tutarı (Arsa, Bina, İthal ve Yerli Makine-Teçhizat, Diğer Yatırım Harcamalarından Oluşacak):

 

Finansmanı (Öngörülen Özkaynak, İç-Dış-Döviz Kredileri Belirtilecek):

 

Ürünün Mevcut Üretim Bilgileri

Yurtiçi Kurulu Kapasite (Adet, Ton, Metre vb.):

 

Son Bir Yıldaki İthalat ($):

 

Son Bir Yıldaki İhracat ($):

 

Destekler

Talep Edilen Destek Unsurları:

 

 

Bölüm 2- Yatırım Fizibilitesi

Açıklama: Projenin fizibilite çalışması sonucu ortaya çıkan verilerin incelenmesi, yatırımın yapılabilir olup olmadığına ilişkin durumun ortaya konulması beklenmektedir.

FİZİBİLİTE RAPORU

1. Şirkete İlişkin Bilgiler

1.1. Şirketin Adı

1.2. Şirket Adres ve Tel Numarası

1.3. Bağlı Bulunduğu Vergi Dairesi ve Hesap Numarası

1.4. Faaliyet Konusu

1.5. Ortaklık Yapısı

2. Projeye İlişkin Bilgiler

2.1. Projenin Tanımı

2.2. Sektörü

2.3. Yatırım Cinsi

2.4. Yatırım Yeri ve Bölgesi

2.5. Kapasitesi

2.6. Yatırım Süresi

Yatırıma Başlama Tarihi

Yatırım Bitiş Tarihi

2.7. İstihdam

Mevcut

Yatırım Sonrası

Nitelikli Personel

3. Teknik analiz

3.1.Ürün ve Girdi Analizi: Üretim sürecine girdilerin hangi aşamada ne miktarda girdikleri ile hangi aşamalarda yan ürünlerin ve nihai ürünlerin çıktığı belirtilecektir. Bu bölümde üretim akış şemasına yer verilecektir,

3.2. Kuruluş Yeri Analizi: Yatırım yeri olarak seçilen yerin gerekçeleri anlatılacaktır. Kuruluş yeri, teknik, ekonomik ve finansal açıdan değerlendirilecektir. Kuruluş yerine ilişkin izin, kamulaştırma, tahsis, irtifak hakkı, mülkiyet devri vs. durumları ve altyapı imkânları hakkında bilgi verilecektir.

3.3.Teknoloji Analizi: Üretilecek ürünün alternatif üretim teknik ve yöntemleri var ise bunlar belirtilecektir. Kullanılacak teknoloji ve gerekçesi hakkında bilgi verilecektir. Belirlenen teknoloji ile üretim yapabilmek için gerekli olan makine ve ekipman listesi ve öngörülen maliyetleri belirtilecektir.

3.4.Kapasite Analizi: Seçilen kapasitenin teknik olarak optimal olup olmadığı açıklanacaktır. Daha yüksek ve düşük kapasitelerin finansal ve teknik olarak tercih edilmemesi gerekçelendirilecektir.

3.5.Organizasyon Yapısı ve Yatırım Planı: Yatırım için gerekli olan işgücü ve nitelikleri ile personelin hangi alanda kullanılacağı gerekçelendirilecektir. Nitelikli personel ihtiyacı var ise söz konusu personele neden ihtiyaç duyulduğu konusunda bilgi verilecektir. Ayrıca yatırımın ne kadar zamanda tamamlanacağı ve hangi ay/yıllarda hangi aşamalarının tamamlanacağı çizelge ile gösterilecektir.

3.6.Teknik Analiz Tabloları: Tablolar, talep edilen destekler dikkate alınarak ve alınmadan olmak üzere iki ayrı şekilde hazırlanacaktır.

3.6.1.Toplam Yatırım Tutarı ve Yıllara Dağılımı Tablosu

3.6.2.Tam Kapasitede Yıllık İşletme Giderleri Tablosu

3.6.3.Tam Kapasitede Yıllık işletme Gelirleri Tablosu

3.6.4. İşletme Sermayesi ihtiyacı Tablosu

4. Ekonomik analiz

4.1. Sektörel Analiz

·      Sektörün ve ürünün tanımı

·      Türkiye`de ve dünyada üretici sayısı ve üretim kapasitesi

·      Türkiye`de üretim miktarı ve kapasite kullanım oranı

·      Türkiye`de ve dünyada dış ticaret verileri, dış ticaret beklentileri

·      Hammadde temini

4.2.Firma Analizi

·      Firmanın sektördeki yeri

·      Firmanın son 3 yıla ilişkin mali tabloları ve tabloların analizi (likidite, finansal yapı, faaliyet ve karlılık oranlarına ilişkin analizi de içerecek şekilde)

·      Satış ve rekabet olanaklar

·      Üretim ve satış tahmini

·      Satış fiyatları ve vade koşulları

·      İhracat-ithalat tahmin tablosu (işletmeye geçişten itibaren 10 yıl)

·      Tam kapasitede doğrudan – dolaylı istihdam tahminleri

4.3.Ekonomik Çıktı Analizi: Bu bölümde mevcut ve beklenen talep ve arz yapısına bağlı olarak firmanın hangi yıllarda hangi kapasitede çalışacağı ekonomik olarak öngörülecektir. Girdi ve çıktı fiyatlarına ilişkin beklentiler ile mevcut alım/satım vadelerine ilişkin beklentiler bu bölümde belirtilecektir.

5. Mali ve karlılık analizi (Talep edilen destekler dikkate alınarak ve alınmadan iki ayrı analiz yapılacaktır.

·      Toplam finansman ihtiyaçları ve kaynakları

·      Proforma gelir gider tablosu (projenin geleceğe dönük değerlendirilmesi)

·      Proforma nakit akım tablosu

·      Maliyet tablosu

·      İç verimlilik oranı

·      Net bugünkü değer

·      Geri ödeme süresi

·      Karlılık endeksi"

"Bölüm 5- Genel Değerlendirme ve Sonuç

Açıklama: Bu bölümde daha önceki bölümlerde verilen bilgilerin ve elde edilen sonuçların genel değerlendirmesinin yapılarak yatırım projesinin yapılabilirliğine ilişkin görüşlerin ortaya konulması beklenmektedir."

"Not: Yatırımcı firma tarafından Proje Başvuru Formatında yer alan tüm bilgilerin doğru, tutarlı, eksiksiz olup olmadığı kontrol ve teyit edilmelidir. Proje Başvuru Formatında yer alan bilgilerin doğru olması başvuru sahibinin sorumluluğundadır."

MADDE 7-Bu Kararın;

a) 2 nci maddesi kapsamında, Yatırımlara Proje Bazlı Devlet Yardımı Verilmesine İlişkin Kararın 4 üncü maddesinin ikinci fıkrasında yapılan değişikliğin ikinci cümlesi, 18/9/2019 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde,

b) 5 inci maddesi 26/11/2016 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde,

c) Diğer hükümleri yayımı tarihinde,

yürürlüğe girer.

MADDE 8- Bu Karar hükümlerini Sanayi ve Teknoloji Bakanı yürütür.

Bakanlar Kumlu Kararı

Yayımlandığı Resmi Gazete

Karar Tarihi

Karar Sayısı

Tarihi

Sayısı

17/10/2016

2016/9495

26/11/2016

29900

Bakanlar Kurulu Kararında Değişiklik Yapan Düzenlemelerin

Yayımlandığı Resmi Gazetenin

Tarihi

Sayısı

Tarihi

Sayısı

30/4/2018

2018/11714

23/6/2018

30457

23/10/2018

199

24/10/2018

30575

6/8/2019

1403

7/8/2019

30855

1/10/2019

1593

2/10/2019

30906

 


Sıra No 2877   Sıra No 2879   Sıra No 2881

 

 

DDP Mevzuat Bilgilendirme Servisi

BAZI İTHALAT REJİMİ KARARINA EK KARARLAR HAKKINDAKİ 17/4/2020 TARİHLİ VE 2424 SAYILI CUMHURBAŞKANI KARARI İLE 20/4/2020 TARİHLİ VE 2430 SAYILI CUMHURBAŞKANI KARARINDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN KARARIN YÜRÜRLÜĞE KONULMASI HAKKI

17/4/2020 tarihli ve 2424 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı(görüntülemek için tıklayınız) ile yürürlüğe konulan İthalat Rejimi Kararına Ek Karara aşağıdaki ek madde ilave edilmiştir.

"EK MADDE 2- (1) Bu Kararın eki Ek-1 ve Ek-2 sayılı tablolarda yer alan;

a)3920.10.89.00.00 gümrük tarife istatistik pozisyonundaki eşyanın güneş paneli üretiminde kullanılmak kaydıyla,

b)3920.49.10.00.00 ve 3926.90.97.90.18 gümrük tarife istatistik pozisyonlarındaki eşyanın ise plastik kart ve akıllı kart üretiminde kullanılmak maksadıyla,

ithal edilmek istenmesi halinde, 30/9/2020 tarihinde kadar (bu tarih dahil). Ek-1 sayılı tabloda karşılarında belirtilen ilave gümrük vergisi oranları uygulanır."

Ayrıca 20/4/2020 tarihli ve 2430 sayılı Cumhurbaşkanı Kararının(görüntülemek için tıklayınız) eki tabloda bulunan 7228.50.69.00.11(Sontaj işlerinde kull. İçin boş çubuk ve profiller çapı<10mm)  ve 8714.10.90.00.19(motorsiklet ve engelli taşıyıcılar aksam parçaları) gümrük tarife istatistik pozisyonlarına ait satırlar yürürlükten kaldırılmış ve 8408.90.41.90.00(15kw altında pistonlu içten yanmalı çeşitli motorlar) gümrük tarife istatistik pozisyonuna ait satır aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

 

 

G.T.İ.P.

İLAVE GÜMRÜK VERGİSİ ORANI (%)

1

2

3

4

8

5

6

7

8408.90.41.90.00

0

0

0

18

18

18

18

 

Bilgilerinize

 

 

 

Bazı İthalat Rejimi Kararına Ek Kararlar Hakkındaki 17.4.2020 Tarihli ve 2424 Sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile 20.4.2020 Tarihli ve 2430 Sayılı Cumhurbaşkanı Kararında Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kararın Yürürlüğe Konulması Hakkında Karar Sayısı 2683


BAZI İTHALAT REJİMİ KARARINA EK KARARLAR HAKKINDAKİ 17/4/2020 TARİHLİ VE 2424 SAYILI CUMHURBAŞKANI KARARI İLE 20/4/2020 TARİHLİ VE 2430 SAYILI CUMHURBAŞKANI KARARINDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN KARARIN YÜRÜRLÜĞE KONULMASI HAKKINDA KARAR

28.06.2020 tarih ve 31169 sayılı R.G

Karar Sayısı: 2683

Bazı "İthalat Rejimi Kararına Ek Karar`lar hakkındaki 17/4/2020 tarihli ve 2424 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile 20/4/2020 tarihli ve 2430 sayılı Cumhurbaşkanı Kararında değişiklik yapılmasına ilişkin ekli Kararın yürürlüğe konulmasına; 1567 sayılı Kanunun 1 inci, 474 sayılı Kanunun 2 nci, 3283 sayılı Kanunun 2 nci ve 4458 sayılı Kanunun 16 ncı, 22 nci ve 55 inci maddeleri ile 2976 sayılı Kanun hükümleri gereğince karar verilmiştir.

27/6/2020 TARİHLİ VE 2683 SAYILI CUMHURBAŞKANI KARARININ EKİ

KARAR

MADDE 1- 17/4/2020 tarihli ve 2424 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile yürürlüğe konulan İthalat Rejimi Kararına Ek Karara aşağıdaki ek madde ilave edilmiştir.

"EK MADDE 2- (1) Bu Kararın eki Ek-1 ve Ek-2 sayılı tablolarda yer alan;

a)3920.10.89.00.00 gümrük tarife istatistik pozisyonundaki eşyanın güneş paneli üretiminde kullanılmak kaydıyla,

b)3920.49.10.00.00 ve 3926.90.97.90.18 gümrük tarife istatistik pozisyonlarındaki eşyanın ise plastik kart ve akıllı kart üretiminde kullanılmak maksadıyla,

ithal edilmek istenmesi halinde, 30/9/2020 tarihinde kadar (bu tarih dahil). Ek-1 sayılı tabloda karşılarında belirtilen ilave gümrük vergisi oranları uygulanır."

MADDE 2- 20/4/2020 tarihli ve 2430 sayılı Cumhurbaşkanı Kararının eki tabloda bulunan 7228.50.69.00.11 ve 8714.10.90.00.19 gümrük tarife istatistik pozisyonlarına ait satırlar yürürlükten kaldırılmış ve 8408.90.41.90.00 gümrük tarife istatistik pozisyonuna ait satır aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

 

 

 

 

 

 

G.T.İ.P.

İLAVE GÜMRÜK VERGİSİ ORANI (%)

1

2

3

4

8

5

6

7

8408.90.41.90.00

0

0

0

18

18

18

18

MADDE 3- Bu Karar yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 4- Bu Karar hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.

 

17/4/2020 Tarihli ve 2424 Sayılı Cumhurbaşkanı Kararının Yayımlandığı Resmi Gazetenin

Tarihi

Sayısı

18/4/2020

31103

Cumhurbaşkanı Kararında Değişildik Yapan Düzenlemenin Yayımlandığı Resmi Gazetenin

Tarihi

Sayısı

5/5/2020

31118

 

20/4/2020 Tarihli ve 2430 Sayılı Cumhurbaşkanı Kararının Yayımlandığı Resmi Gazetenin

Tarihi

Sayısı

21/4/2020

31106

 

 

 

DDP Mevzuat Bilgilendirme Servisi

400’ün üzerinde ürüne değişen oranlarda yüzde 20’ye kadar, 30 Eylülden sonra ise çoğunluğu %10 ve altında oranlarda ilave gümrük vergisi getirilmiştir. “İTHALAT REJİMİ KARARINA EK KARAR Karar Sayısı: 2682 “

            20/12/1995 tarihli ve 95/7606 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan İthalat Rejimi Kararına ekli II sayılı listede yer alan ve ekli tablolarda gümrük tarife istatistik pozisyonları (G.T.İ.P) belirtilen maddelerin ithalatında ilave gümrük vergisi tatbik edilmiştir.

Bu Karar kapsamında tahsil edilecek ilave gümrük vergisi oranları Ek-1 ve Ek-2 sayılı tablolarda gösterilmiştir. Ek-1 sayılı tablo 1/10/2020 tarihinden itibaren, Ek-2 sayılı tablo ise bu Kararın yayımı tarihinden 30/9/2020 tarihine kadar (bu tarih dâhil) uygulanacak olan ilave gümrük vergilerini göstermektedir.

İlgili tebliğin geçici maddesi gereği “Bu Kararın yayımı tarihinden önce Türkiye`ye sevk edilmek üzere bir taşıma belgesi düzenlenerek yüklemesi yapılmış olan eşyanın bu Kararın yayımı tarihinden itibaren en geç 15 gün içinde ithalatına ilişkin gümrük beyannamesinin tescili halinde, Ek-1 sayılı tabloda yer alan ilave gümrük vergisi oranı tahsil edilir.” hükmü eklenmiştir.

Bilgilerinize,

 

Kararı görüntülemek için buraya tıklayınız.


İTHALAT REJİMİ KARARINA EK KARAR

Karar Sayısı: 2682

28.06.2020 tarih ve 31169 sayılı R.G.

Ekli “İthalat Rejimi Kararına Ek Karar”ın yürürlüğe konulmasına; 1567 sayılı Kanunun 1 inci, 474 sayılı Kanunun 2 nci, 3283 sayılı Kanunun 2 nci, 4458 sayılı Kanunun 16 ncı, 22 nci ve 55 inci maddeleri ile 2976 sayılı Kanun hükümleri gereğince karar verilmiştir.

MADDE 1- (1) 20/12/1995 tarihli ve 95/7606 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan İthalat Rejimi Kararına ekli II sayılı listede yer alan ve ekli tablolarda gümrük tarife istatistik pozisyonları (G.T.İ.P) belirtilen maddelerin ithalatında ilave gümrük vergisi alınır.

MADDE 2- (1) Bu Karar kapsamında tahsil edilecek ilave gümrük vergisi oranları Ek-1 ve Ek-2 sayılı tablolarda gösterilmiştir. Ek-1 sayılı tablo 1/10/2020 tarihinden itibaren, Ek-2 sayılı tablo ise bu Kararın yayımı tarihinden 30/9/2020 tarihine kadar (bu tarih dâhil) uygulanacak olan ilave gümrük vergilerini göstermektedir.

(2) Her halükarda hesaplanan toplam vergi oranı (İthalat Rejimi Kararına ekli II sayılı Listede yer alan gümrük vergisi ile bu Karar kapsamında alınacak ilave gümrük vergisi toplamı), 14/5/1964 tarihli ve 474 sayılı Gümrük Giriş Tarife Cetveli Hakkında Kanunda gösterilen hadlerin %50 artırılmış düzeyini aşamaz. Aşması durumunda 474 sayılı Kanunda gösterilen hadlerin %50 artırılmış düzeyi uygulanır.

(3) İlave gümrük vergisi, gümrük idarelerince, ithalatta alınan gümrük vergileri ve diğer mali yükümlülüklerden ayrı olarak tahsil olunur ve genel bütçeye irat kaydedilir.

(4) Bu Karar kapsamı ilave gümrük vergisi hakkında, gümrük vergisinin tabi olduğu usul ve hükümler uygulanır.

MADDE 3- (1) Ekli tablolarda yer alan ve A.TR dolaşım belgesi eşliğinde ithal edilen Avrupa Birliği ve Türk menşeli olmayan eşyadan “Diğer Ülkeler” sütununda belirtilen oran üzerinden ilave gümrük vergisi alınır. Ancak, Türkiye`nin taraf olduğu serbest ticaret anlaşmaları çerçevesinde bir çapraz menşe kümülasyon sistemine dahil ülkeler menşeli eşyadan tercihli menşeinin tevsiki halinde ilave gümrük vergisi alınmaz.

(2) Bu Kararın uygulanmasında eşyanın menşeinin doğru beyan edilmesinden ithalatçı sorumludur.

(3) Ekli tablolarda yer alan ürünlerin Dâhilde İşleme Rejimi kapsamında ithal edilerek işlem görmüş ürün olarak ihraç edilmesi halinde varsa telafi edici verginin hesaplanmasında bu Karar hükümleri uygulanmaz.

(4) Bu Karar kapsamındaki ürünlerin İthalat Rejimi Kararı eki listelerdeki gümrük vergisi oranı üzerinden vergi tahsilatı yapılarak gümrük gözetimi altındayken A.TR dolaşım belgesi düzenlenerek Avrupa Birliği`ne üye ülkelere ihraç edilmesi halinde, bu Karar kapsamındaki ilave gümrük vergisi uygulanmaz.

(5) İlave gümrük vergisine ilişkin sütunlarda belirtilen ülke ve ülke grupları İthalat Rejimi Kararında tanımlanan ülke ve ülke gruplarıdır. İthalat Rejimi Kararına ekli II sayılı listede yer alan sütun başlıklarında yapılacak değişiklikler bu Karar için de geçerli olur.

(6) Bu Karar kapsamındaki eşyanın aynı zamanda İthalat Rejimi Kararına ekli V sayılı listede yer alması durumunda ilave gümrük vergisi uygulanmaz.

(7) İthalat Rejimi Kararında nihai kullanım mevzuatı kapsamında ithal edilmesi halinde gümrük vergisi uygulanmayan eşyaya, bu Karar kapsamında da aynı amaçla ithal edilmesi halinde ilave gümrük vergisi uygulanmaz.

MADDE 4- (1) Bu Kararda yer alan hususlara ilişkin tebliğler çıkarmaya, özel ve zorunlu durumları inceleyip sonuçlandırmaya Ticaret Bakanlığı yetkilidir.

GEÇİCİ MADDE 1– (1) Bu Kararın yayımı tarihinden önce Türkiye`ye sevk edilmek üzere bir taşıma belgesi düzenlenerek yüklemesi yapılmış olan eşyanın bu Kararın yayımı tarihinden itibaren en geç 15 gün içinde ithalatına ilişkin gümrük beyannamesinin tescili halinde, Ek-1 sayılı tabloda yer alan ilave gümrük vergisi oranı tahsil edilir.

MADDE 5- (1) Bu Karar yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 6- (1) Bu Karar hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.

 

DDP Mevzuat Bilgilendirme Servisi

 

İTHALATTA HAKSIZ REKABETİN ÖNLENMESİNE İLİŞKİN TEBLİĞ(8301.40-silindirik soğ.hava depo.mahsus, 8301.60-kapı kilit silindir ve kasası(aksamı))

Yerli üretici Kale Kilit ve Kalıp San. A.Ş. tarafından yapılan başvuruya istinaden Çin Halk Cumhuriyeti menşeli 8301.40.11.00.00 gümrük tarife istatistik pozisyonu altında kayıtlı “silindirli kapı kilitleri (elektromekanik, elektromanyetik, tam elektronik olanlar hariç)”, 8301.40.19.00.11 gümrük tarife istatistik pozisyonu altında kayıtlı “soğuk hava deposuna mahsus olanlar (elektromekanik, elektromanyetik, tam elektronik olanlar hariç)”, 8301.40.19.00.19 gümrük tarife istatistik pozisyonu altında kayıtlı “diğerleri (elektromekanik, elektromanyetik, tam elektronik olanlar hariç)”, 8301.60.00.00.11 gümrük tarife istatistik pozisyonu altında kayıtlı “kapı kilidi silindirleri (barel)” ile 8301.60.00.00.19 gümrük tarife istatistik pozisyonu altında kayıtlı “yalnız kapı kilitleri için kilit kasası” ürünlerine yönelik yürürlükte bulunan dampinge karşı kesin önleme ilişkin olarak nihai gözden geçirme soruşturması açılması ve açılan soruşturmanın usul ve esaslarının belirlenmiştir..

 

Bilgilerinize,

 

 

26 Haziran 2020 CUMA

Resmî Gazete

Sayı : 31167

TEBLİĞ

Ticaret Bakanlığından:

İTHALATTA HAKSIZ REKABETİN ÖNLENMESİNE İLİŞKİN TEBLİĞ

(TEBLİĞ NO: 2020/12)

Amaç ve kapsam

MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin amacı, yerli üretici Kale Kilit ve Kalıp San. A.Ş. tarafından yapılan başvuruya istinaden Çin Halk Cumhuriyeti menşeli 8301.40.11.00.00 gümrük tarife istatistik pozisyonu altında kayıtlı “silindirli kapı kilitleri (elektromekanik, elektromanyetik, tam elektronik olanlar hariç)”, 8301.40.19.00.11 gümrük tarife istatistik pozisyonu altında kayıtlı “soğuk hava deposuna mahsus olanlar (elektromekanik, elektromanyetik, tam elektronik olanlar hariç)”, 8301.40.19.00.19 gümrük tarife istatistik pozisyonu altında kayıtlı “diğerleri (elektromekanik, elektromanyetik, tam elektronik olanlar hariç)”, 8301.60.00.00.11 gümrük tarife istatistik pozisyonu altında kayıtlı “kapı kilidi silindirleri (barel)” ile 8301.60.00.00.19 gümrük tarife istatistik pozisyonu altında kayıtlı “yalnız kapı kilitleri için kilit kasası” ürünlerine yönelik yürürlükte bulunan dampinge karşı kesin önleme ilişkin olarak nihai gözden geçirme soruşturması açılması ve açılan soruşturmanın usul ve esaslarının belirlenmesidir.

Dayanak

MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ, 14/6/1989 tarihli ve 3577 sayılı İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Kanun, 20/10/1999 tarihli ve 99/13482 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Karar ve 30/10/1999 tarihli ve 23861 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Yönetmeliğe dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 3 – (1) Bu Tebliğde geçen;

a) Bakanlık: Ticaret Bakanlığını,

b) ÇHC: Çin Halk Cumhuriyetini,

c) Genel Müdürlük: Bakanlık İthalat Genel Müdürlüğünü,

ç) GTİP: Gümrük tarife istatistik pozisyonunu,

d) KEP: Kayıtlı elektronik posta adresini,

e) NGGS: Nihai gözden geçirme soruşturmasını,

f) TGTC: İstatistik Pozisyonlarına Bölünmüş Türk Gümrük Tarife Cetvelini,

g) Yönetmelik: 30/10/1999 tarihli ve 23861 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Yönetmeliği,

ifade eder.

Soruşturma konusu ürün

MADDE 4 – (1) Önleme tabi ürün, 8301.40.11.00.00 GTİP altında kayıtlı “silindirli kapı kilitleri (elektromekanik, elektromanyetik, tam elektronik olanlar hariç)”, 8301.40.19.00.11 GTİP altında kayıtlı “soğuk hava deposuna mahsus olanlar (elektromekanik, elektromanyetik, tam elektronik olanlar hariç)”, 8301.40.19.00.19 GTİP altında kayıtlı “diğerleri (elektromekanik, elektromanyetik, tam elektronik olanlar hariç)”, 8301.60.00.00.11 GTİP altında kayıtlı “kapı kilidi silindirleri (barel)” ile 8301.60.00.00.19 GTİP altında kayıtlı “yalnız kapı kilitleri için kilit kasası”dır.

(2) Bahse konu GTİP, yalnızca bilgi amaçlı verilmiş olup bağlayıcı mahiyette değildir.

(3) Önleme tabi ürünün TGTC’de yer alan tarife pozisyonlarında ve/veya eşya tanımlarında yapılacak değişiklikler, bu Tebliğ hükümlerinin uygulanmasına engel teşkil etmez.

Başvurunun temsil niteliği

MADDE 5 – (1) Başvuru aşamasında sunulan delillerden, Yönetmeliğin 18 inci maddesi çerçevesinde yerli üretim dalını temsil niteliğini haiz olduğu anlaşılan yerli üretici Kale Kilit ve Kalıp San. A.Ş. tarafından yapılan başvurunun Yönetmeliğin 20 nci maddesi uyarınca yerli üretim dalı adına yapıldığı anlaşılmıştır. Bu kapsamda, söz konusu firma bu Tebliğin ilgili bölümlerinde “yerli üretim dalı” olarak anılacaktır.

Mevcut önlem

MADDE 6 – (1) 31/7/2003 tarihli ve 25185 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ (No:2003/16) ile Çin Halk Cumhuriyeti (ÇHC) menşeli  “topuzlu kapı kilidi (elektromekanik olanlar hariç)” için 1,60 ABD Doları/adet, “diğer kapı kilitleri (elektromekanik olanlar hariç)” için 1,77 ABD Doları/adet, “yalnız kapı kilitleri için silindir-bareller ile kilit kasası” için 0,74 ABD Doları/adet tutarında dampinge karşı kesin önlem yürürlüğe konulmuştur.

(2) Söz konusu önlem, gerçekleştirilen ilk NGGS neticesinde, 30/7/2009 tarihli ve 27304 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2009/21) ile aynı tutarlarda devam ettirilmiştir.

(3) Gerçekleştirilen son NGGS neticesinde, 16/7/2015 tarihli ve 29418 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2015/30) ile ÇHC menşeli bahse konu önlem, 8301.40.11.00.00 GTİP altında kayıtlı “silindirli kapı kilitleri (elektromekanik, elektromanyetik, tam elektronik olanlar hariç)”, 8301.40.19.00.11 GTİP altında kayıtlı “soğuk hava deposuna mahsus olanlar (elektromekanik, elektromanyetik, tam elektronik olanlar hariç)”, 8301.40.19.00.19 GTİP altında kayıtlı “diğerleri (elektromekanik, elektromanyetik, tam elektronik olanlar hariç)”, 8301.60.00.00.00 GTİP altında kayıtlı “yalnız kapı kilitleri için silindir-bareller ile kilit kasası” ürünlerine yönelik olarak 4 ABD Doları/kg olarak değiştirilerek devam ettirilmiştir.

(4) 21/12/2015 tarihli ve 2015/8320 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan İstatistik Pozisyonlarına Bölünmüş Türk Gümrük Tarife Cetvelinde “yalnız kapı kilitleri için silindir-bareller ile kilit kasası” ürününün sınıflandırıldığı 8301.60.00.00.00 GTİP;  8301.60.00.00.11 GTİP’li “kapı kilidi silindirleri (barel)” ve 8301.60.00.00.19 GTİP’li “diğerleri” olarak ikiye bölünmüştür.

(5) Bundan sonra, söz konusu önlem 8301.40.11.00.00 GTİP altında kayıtlı “silindirli kapı kilitleri (elektromekanik, elektromanyetik, tam elektronik olanlar hariç)”, 8301.40.19.00.11 GTİP altında kayıtlı “soğuk hava deposuna mahsus olanlar (elektromekanik, elektromanyetik, tam elektronik olanlar hariç)”, 8301.40.19.00.19 GTİP altında kayıtlı “diğerleri (elektromekanik, elektromanyetik, tam elektronik olanlar hariç)”, 8301.60.00.00.11 GTİP altında kayıtlı “kapı kilidi silindirleri (barel)” ve 8301.60.00.00.19 GTİP altında kayıtlı “yalnız kapı kilitleri için kilit kasası” ürünlerine yönelik olarak 4 ABD Doları/kg olarak uygulanmaya devam ettirilmiştir.

Gerekçe

MADDE 7 –  (1) Yönetmeliğin 35 inci maddesinin ikinci fıkrası hükmünce 31/1/2020 tarihli ve 31025 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2020/1) vasıtasıyla mevcut önlemin yürürlükten kalkacağı ve ilgili ürünün yerli üretici veya üreticilerinin mevzuatta öngörülen sürelerde yeterli delillerle desteklenmiş bir başvuru ile NGGS açılması talebinde bulunabilecekleri duyurulmuştur.

(2) Mezkûr ilanı müteakip yerli üretim dalı tarafından iletilen başvurunun incelenmesi neticesinde, uygulanan dampinge karşı önlemin yürürlükten kalkması halinde dampingin ve zararın devam etmesi veya yeniden meydana gelmesinin muhtemel olduğuna ilişkin olarak bir NGGS açılmasını haklı kılacak bilgi, belge ve delillerin mevcut olduğu anlaşılmıştır.

Karar ve işlemler

MADDE 8 – (1) Yapılan inceleme sonucunda, bir NGGS açılabilmesi için yeterli bilgi, belge ve delillerin bulunduğu anlaşıldığından, İthalatta Haksız Rekabeti Değerlendirme Kurulu Kararı ile ÇHC menşeli önlem konusu ürüne yönelik olarak Yönetmeliğin 35 inci maddesi çerçevesinde bir NGGS açılmasına karar verilmiştir.

Piyasa ekonomisi değerlendirmesi

MADDE 9 – (1) ÇHC’de yerleşik soruşturmaya tabi üretici veya üreticilerin soruşturma konusu ürünün üretiminde ve satışında Yönetmeliğin Ek 1 inci maddesindeki ölçütler çerçevesinde piyasa ekonomisi koşullarının geçerli olduğunu 12 nci maddede belirtilen süreler içinde yeterli deliller ile ispat etmesi durumunda bu üretici veya üreticiler için normal değerin tespitinde Yönetmeliğin 5 inci maddesi, aksi takdirde Yönetmeliğin 7 nci maddesi hükümleri uygulanır. Yönetmeliğin 7 nci maddesi hükümlerinin tatbiki halinde adı geçen ülke için piyasa ekonomisi uygulayan emsal ülke olarak Türkiye’nin seçilmesi öngörülür.

İlgili taraflara soruşturma açılışının bildirilmesi

MADDE 10 – (1) Yönetmeliğin 23 üncü maddesi uyarınca, soruşturma konusu ürünün ihracatçısı, yabancı üreticisi, ithalatçısı, üye çoğunluğu bunlardan oluşan meslek kuruluşları, ihracatçı ülke hükümeti, benzer malın Türkiye’deki üreticisi, üye çoğunluğu benzer malın Türkiye’deki üreticilerinden oluşan meslek kuruluşları ilgili taraflar olarak kabul edilir. Ancak, 12 nci maddede belirtilen süreler içinde soru formlarını cevaplamak veya görüşlerini sunmak suretiyle kendilerini yetkili mercie bildirenler soruşturmada ilgili taraf olarak dikkate alınır.

(2) Soruşturma açılmasını müteakip, soruşturma konusu ülkelerde yerleşik bilinen üretici/ihracatçılara, soruşturmaya konu ülkelerin Ankara’daki Büyükelçilikleri ile başvuruda belirtilen ve Bakanlıkça tespit edilen soruşturmaya konu ürünün bilinen ithalatçılarına soruşturmanın açılışına ilişkin bildirimde bulunulur.

(3) Bildirimde, soruşturma açılış Tebliği, başvurunun gizli olmayan özeti ve soru formlarına erişim hususunda bilgiye yer verilir.

(4) Bildirim gönderilemeyen veya kendilerine bildirim ulaşmayan diğer ilgili taraflar, soruşturma ile ilgili bilgilere Bakanlığın “https://www.ticaret.gov.tr/ithalat” uzantılı internet sitesinden sırasıyla “Ticaret Politikası Savunma Araçları”, “Damping ve Sübvansiyon”, “Soruşturmalar” sekmelerini takip ederek soruşturmaya dair ilgili başlıktan erişebilir.

Yetkili merci, ilgili tarafların görüş ve cevaplarını sunmaları

MADDE 11 – (1) Soruşturma, aşağıda iletişim bilgileri yer alan Genel Müdürlük tarafından yürütülür.

T.C. Ticaret Bakanlığı

İthalat Genel Müdürlüğü

Damping ve Sübvansiyon Dairesi

Adres: Söğütözü Mah. 2176. Sok. No:63 Çankaya/ANKARA

E-posta: damping@ticaret.gov.tr

Tel: +90 312 204 75 00

www.ticaret.gov.tr

(2) Soruşturmada “Türkiye’de yerleşik firma, kurum ve kuruluşlar”, soru formlarına cevapları ile resmi görüşlerini kendilerine ait KEP adreslerinden Bakanlığın aşağıda yer alan KEP adresine gönderir.

KEP Adresi: ekonomi@hs01.kep.tr

(3) Soruşturmada “yurt dışında yerleşik firma, kurum ve kuruluşlar”, soru formlarına cevapları ile resmi görüşlerini, fiziki ve elektronik (CD/USB ile) ortamda Bakanlığın posta adresine gönderir.

(4) Soruşturmaya ilişkin yazılı ve sözlü iletişim Türkçe yapılır. Soru formuna yanıtlar hariç olmak üzere, Türkçe dışında bir dilde sunulan hiçbir bilgi, belge, görüş ve talep dikkate alınmaz.

(5) İlgili taraflarca soru formuna verilen cevaplar, soruşturmayla ilgili sunulan diğer bilgi, belge, görüş ve destekleyici deliller aksi belirtilmedikçe yazılı olarak sunulur. Yazılı sunumlarda ilgili tarafların isim ve unvanı, adres bilgileri, elektronik posta adresi, telefon, faks numaraları belirtilir. “Türkiye’de yerleşik firma, kurum ve kuruluşlardan ilgili taraf olmak isteyenler” tarafından yazılı sunumlarda kendilerine ait KEP adresleri de belirtilir.

(6) İlgili taraflar, soru formunda istenilen bilgiler haricinde soruşturmayla ilgili olduğu düşünülen diğer bilgi, belge ve görüşlerini, destekleyici deliller ile birlikte Genel Müdürlüğe yazılı olarak 12 nci maddenin ikinci fıkrasında belirtilen süre içerisinde sunabilir.

(7) Soruşturma süresince Yönetmeliğin 22 nci maddesinin ikinci fıkrası çerçevesinde gizlilik kaydıyla verilen her türlü bilgi, belge ve görüşün gizli olmayan bir özeti sunulur. Gizli olmayan özet, esas bilginin makul ölçüde anlaşılmasına olanak sağlayacak ayrıntıda olur. İlgili taraflar, istisnai hallerde bu bilgilerin özetlenemeyecek nitelikte olduklarını belirtebilir. Bu gibi istisnai durumlarda, bilgilerin özetlenemeyecek nitelikte olmasının nedenlerinin belirtilmesi gerekir.

Süreler

MADDE 12 – (1) 10 uncu maddenin ikinci fıkrasında belirtilen bildirimin gönderildiği bütün ilgili taraflar için soru formunu cevaplandırma süresi, soruşturmanın açılışına ilişkin bildirimin gönderildiği tarihten itibaren posta süresi dâhil 37 gündür.

(2) 10 uncu maddenin dördüncü fıkrasında yer alan bildirimin gönderilemediği ilgili taraflar soru formuna ilişkin cevaplarını ve soruşturma ile ilgili görüşlerini bu Tebliğin yayımı tarihinden itibaren başlayacak 37 günlük süre içerisinde sunar.

(3) Soruşturmanın sonucundan etkilenebileceklerini iddia eden 10 uncu maddenin birinci fıkrası dışında kalan diğer yerli ve yabancı taraflar görüşlerini bu Tebliğin yayımı tarihinden itibaren soruşturmanın akışını etkilemeyecek şekilde soruşturma süreci içerisinde sunabilir.

İş birliğine gelinmemesi

MADDE 13 – (1) Yönetmeliğin 26 ncı maddesi hükmü çerçevesinde, ilgili taraflardan birinin verilen süreler dâhilinde ve istenilen biçimde gerekli bilgi ve belgeleri sağlamaması ya da bu bilgi ve belgelere erişimi reddetmesi veya soruşturmayı engellediğinin anlaşılması veya yanlış ya da yanıltıcı bilgi vermesi hallerinde söz konusu taraf iş birliğine gelmemiş sayılır. Bu gibi hallerde soruşturma kapsamındaki geçici veya nihai belirlemeler, olumlu ya da olumsuz şekilde, mevcut verilere göre yapılabilir.

(2) İlgili tarafların iş birliğine gelmemesi veya kısmen iş birliğine gelmesi halinde bahse konu taraf için soruşturmanın sonucu iş birliğine gelinmesine nazaran daha az avantajlı olabilir.

Meri önlemin uygulanması

MADDE 14 – (1) Yönetmeliğin 35 inci maddesinin dördüncü fıkrası uyarınca meri önlem soruşturma sonuçlanıncaya kadar yürürlükte kalmaya devam eder.

Soruşturmanın başlangıç tarihi

MADDE 15 – (1) Soruşturma, bu Tebliğin yayımı tarihinde başlamış kabul edilir.

Yürürlük

MADDE 16 – (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 17 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.

 

DDP Mevzuat Bilgilendirme Servisi